onsdag 13 juni 2012

Pippikjol och P.o.p(ig) tröja

Legat hemma i feber i två dar. Så igår kväll fick jag kreativ abstinens. Dessutom växer Lilleman så att det knakar. Antingen lägger vi semesterkassan på att köpa nya kläder, eller så får man ta fram symaskinen....tja valet är lätt.

Jag tycker att han har blivit för stor för att använda bodies. Krångligt för oss och likaså vet jag att dagispersonalen tycker detsamma. Samtidigt hade jag ingen lust att göra mig av med en jättefin blå body från Polarn & Pyret som vi fått. Helt sonika satte jag saxen i den (som jag gjort med andra bodies), gjorde om den till en tröja och passade på att sy på en fluga som jag klippt ur en bit hallonröd velour. Gjorde succé. Han ville ta med den i sängen.

Sedan var det favoritjeansens tur. En skön, lössittande modell med mudd i midjan och resår i benen. Tyvärr börjar de bli för korta. Så jag klippte helt enkelt itu resåren och satte fast en bit mörkblå mudd även nere vid benen.

Sist men inte minst så blev det en kjol till unga fröken i Pippityget som jag köpte på symässan. Det som är av t-shirtkvalitet. Har länge velat sy en kjol av detta, men inte kommit mig för att köpa röd mudd. Modellen är samma som jag sydde tidigare i djurmönstrat tyg. Verkar även som om denna föll i smaken hos unga damen

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar