fredag 1 juni 2012

Balkongkudde i lappteknik


Bara för att det är 10 grader och regnar i sidled den första juni så finns ju hoppet om att man ska kunna använda balkongen även i år.... För att muntra upp mig så passade jag på att sy en ny kudde. Jag använde det färdigsydda lapptäckstyget som jag köpte i en tygaffär i Bryssel i september. Det var fina färger och jag har aldrig sett något sådant här hemma, men det var snett och vint så passformen blev väl inte den bästa. Förresten på bilden syns också vårt nya balkonggolv som vi lade in nu under våren. Snyggt och härligt att gå på så jag är supernöjd!

Mannen är på galej ikväll, så jag är i valet och kvalet om jag ska fortsätta dejta symaskinen, eller om jag ska lägga mig med min nya, otroligt spännande bok.Två soldater av Roslund & Hellström. Rekommenderas! En 682 sidor tjock tegelsten. Ger mig nackproblem när jag släpar den fram och tillbaka på tunnelbanan varje dag, men det är det värt. (Nej, tyvärr inte utrustad med någon padda och den finns ju inte på pocket än).

I morgon blir det Segway med tjejgänget. I regnet. Men eftersom man inte kan se en sådan utan att tänka "Fredde i Solsidan" så hoppas jag på inre värme!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar