lördag 17 december 2011

Stortorgets julmarknad, Stockholms stadsmuseum, ett bränt finger och låt bli att gå in i köket!

Snöblandat regn i Sundbyberg visade sig vara hällregn när vi kom till Gamla Stan och Stortorgets Julmarknad. Efter en snabb titt styrde vi stegen till Rysstorget och Stockholms Stadsmuseeum. Gratis entré och en rolig lekavdelning för barnen. De kan "åka" båt. Sälja frukt och väga potatis (eller vad nu fantasin tillåter). Lunchen i fiket var väl en bra bit från gratis, men gott.
Väl hemma och inspirerad av de fina påsarna med mintkyssar på julmarknaden tänkte jag tillverka mina egna. Slutade i katastrof. Smörjde formen med rapsolja vilket gjorde mintkyssarna kissgula, stoppade ner fingret i smeten och ajj ajjj ajj så hade jag bränt mig, dessutom smakade de tandkräm istället för lite svagt mint.
Eftersom jag höll på och fifflade så mycket med mintkyssarna (som jag ändå fick slänga) glömde jag tiden på laxen i ugnen vilket gjorde att den blev så där lagomt tråkigt torr. Med andra ord borde jag hållit mig borta från köket idag.
Visar en bild på lusselelle istället för katastrofen i köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar