lördag 18 augusti 2012

Sommar, sol och broderade mobilfodral

Mitt bloggande har verkligen legat nere i sommar. Sex veckors välbehövlig semester och sedan massor att göra på jobbet ger inte så mycket "egentid" som kan ägnas åt bloggande eller pysslande heller för den delen.

Sommaren tillbringades på resande fot i de norra delarna av Sverige med några härliga loppisbesök.
Det blev bland annat ett tårtfat i trä som slipades och målades i en svagt ljusblå metallicfärg.

 

Lite pyssel hans ju också med. En tapetbit som följde med som reklam i en inredningstidning fick inte vara orörd länge utan resulterade i en burk (med målat lock i samma färg som ovan) och en pennburk.
En tur till Spanien och fantastiska Menorca blev det också. Vilket var tur så att vi fick njuta lite värme och se en skymt av solen den här sommaren. Där passade lilleman på att fylla 2 år och jag några år till. Vilket firades på en suverän fiskrestaurang vid havet där de hade mycket god Cava.
Hemma igen lyckades jag få till en timme egentid på Liljevalchs i morse för att se utställningen "Hemslöjden 100 år" innan mannen åkte och jobbade och jag och barnen spenderade några roliga timmar på Brunkebergstorg och barndelen av Sthlms Kulturfestival. Där skapade dottern och jag en väska (medan lilleman sov i vagnen), men den är inte fotad än.
Dock blev jag ju lite sugen på broderier efter att ha sett alla fantastiska skapelser på Liljevalchs så det blev till att "hotta" upp ena mobilfodralet. Först lite metallicfärg i silver sedan ett enkelt broderi. Tyvärr fungerade det inte att göra klassiska korsstygn som var tanken, men lite folklore blev det i alla fall över den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar