onsdag 9 november 2011

En tur till Malmö, nysydd tröja och en fungerande symaskin!

Har idag varit tur och retur Malmö på jobb. Disigt väder, men trevligt ändå. Fick sätta mig och sy lite för att rensa hjärnan och blev klar med dotterns nya tröja som har varit veckans projekt. Å så fungerar ju symaskinen! Pust! Behövde bara rensa bort lite gammal tråd och ett kilo damm från maskineriet så var vi på banan igen! Nu talar jag snällt med den.

Tröjan är sydd av mjuk velour med matchande mudd. Allt från Sundbybergs textilcentrum.
Grunden till mönstret hittade jag i Ottobre design, men det var en tröja i storlek 62-92 utan mudd så jag fick göra om det lite så det skulle passa det jag ville sy. Den här tröjan är ca storlek 98/104.

Plus: enklare än jag trodde att få fast mudden på ett snyggt sätt.
Minus: Att jag verkligen skulle vilja ha en overlockmaskin eftersom det inte blir lika snygga follningar med specialsicksacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar